Otthon Digitális Védelem biztosítás


Melyik biztosító termékéről van szó? 


Europ Assistance S.A. Irish Branch biztosító


Milyen típusú biztosításról van szó?


Az MVM Otthon Digitális Védelem Biztosítás különböző pénzügyi veszteségekre vonatkozó biztosítási termék, amely a Biztosító és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. mint szerződő között a szerződő üzletfelei javára létrejött csoportos biztosítási formában került megkötésre.


Mire terjed ki a biztosítás?


A Biztosító közreműködője élőhangos, nonstop telefonos információs és segítségnyújtási asszisztenciaszolgáltatást működtet. Biztosító közreműködője élőhangos, nonstop telefonos információs és segítségnyújtási asszisztencia-szolgáltatást működtet. Az MVM Otthon Digitális Védelem Prémium Plusz módozat az Alap, a Plusz és a Prémium fedezeteit is tartalmazza, az alábbiak szerint:

1. MVM Otthon Digitális Védelem Alap csomag

IT - asszisztencia:

  • E-mail-beállítás, úgymint POP3+SMTP, IMAP beállítása Outlook és Thunderbird levelezőkliensekben, valamint böngészőben használt webes felületű levelezőrendszerekben, alapvető segítségnyújtási beállításokban.
  • Internetkapcsolat beállítása, saját router konfigurálása, routerjelszó beállítása. 
  • Általános Office-beállítás támogatás: Outlook, Excel, Word, Power Point.
  • Jogtiszta szoftver telepítése, amennyiben a.) a telepítőmédia (pl. CD) elérhető, b.) a telepítőkészlet a gyártó oldaláról letölthető, forrása ismert.
  • Wifi beállítása, wifirendszer konfigurálása, jelszó, eszközök csatlakoztatása.
  • Tablet beállításai (Android, Windows, iOS – alapbeállítások).
  • Operációs rendszer és csatlakoztatott eszközök (pl. nyomtató, pendrive) telepítése, Windows, MacOS, Linux (alapbeállítások, nyomtatóbeállítások, külső eszközök telepítése).
  • Tablet, laptop, okos telefon otthoni környezetbe illesztése, wifire, televízióra, számítógépre csatlakoztatása, illesztőprogramok telepítése.
  • Új wifihálózat létrehozása: saját wifi konfigurálása, routerjelszó beállítása, wifijelszó beállítása, sebességkorlátozás.
  • Okostelefon-kezelő szoftver telepítése laptopra, tabletre, telepítése a gépen, szinkronizáció.
  • Okostelefon-szinkronizációs kérdések, e-mail-szinkronizáció, új telefonra költöztetés, felhőtárhely-szinkronizáció, névjegy-szinkronizáció, naptár-szinkronizáció.
  • Rosszindulatú programok, vírusok, kémprogramok eltávolítása, vírusfertőzés mértékének beazonosítása, amennyiben lehetséges, karanténba zárása, vírus törlése, lehetőség szerint újratelepítés, további prevenció érdekében vírusirtó szoftver ajánlása.

Jogi asszisztencia: információs bűncselekményekkel, elektronikus úton kötött szerződésekkel kapcsolatos segítségnyújtás.

Személyazonosság és digitális védelem szolgáltatás: 5 db személyi számítógépen, illetve laptopon és 5 db mobileszközön elérhető, szoftveralapú személyiséglopás elleni digitális védelmi megoldás.

2. MVM Otthon Digitális Védelem Plusz csomag

  • A csomag tartalmazza az Alap csomagot.
  • Bankkártya, kulcsok és hivatalos okmányok pótlása: pótlási költség 50 000 Ft-ig; külföldi asszisztenciaszolgáltatás legfeljebb 150 000 Ft-ig (szállás megszervezése 3 csillagos szállodában és térítése; továbbutazás megszervezése – vonattal, távolsági busszal – és annak térítése 2. osztályon; több mint 6 óra esetén repülőgéppel turistaosztályon).
  • ATM-készpénzfelvétellel kapcsolatos rablás: a Biztosító megtéríti az elrabolt készpénz összegét és a tranzakcióhoz kapcsolódó banki díjakat legfeljebb 150 000 Ft-ig.
  • Kártyával való visszaélés: a Biztosító megtéríti az olyan, biztosítási eseménynek minősülő, illetéktelen tranzakciók összegét, amelyeket a pénzintézet nem térít meg, 150 000 Ft-ig.

3. MVM Otthon Digitális Védelem Prémium csomag

  • A csomag tartalmazza az Alap és Plusz csomagokat.
  • Adatmentés: a Biztosító megszervezi az adatok helyreállítását az ÁSZF szerinti adattároló eszközök meghibásodása esetében, és 10%, de minimum 10 000 Ft önrész levonásával megtéríti a helyreállítás költségeit a biztosítási összeg keretein belül (legfeljebb 250 000 Ft-ig).

4. MVM Otthon Digitális Védelem Prémium Plusz csomag

  • Az MVM Otthon Digitális Védelem Prémium Plusz csomag az Alap, a Plusz és a Prémium csomagok fedezeteit is tartalmazza, magasabb szolgáltatási limitösszeggel.

5. Digitális Védelem Platina csomag 

Esemény
I. Bankolási védelem:

  • Bankkártya-visszaélés esetén: elvesztett vagy lopás/rablás/zsebtolvajlás útján eltulajdonított, a Biztosított nevére magyarországi székhellyel vagy fiókteleppel rendelkező bank által kibocsátott betéti vagy hitelkártyával, illetve  ilyen bank által kibocsátott virtuális kártyával végrehajtott bármilyen olyan tranzakció (akár PIN-kód használatával történt, akár anélkül), amely az alábbi feltételek mindegyikének együttesen megfelel: a tranzakció azon időpontot megelőzően történt, hogy a Biztosított (i) az elvesztést, a jogtalan eltulajdonítást vagy az elrablást, illetőleg (ii) a jogosulatlan tranzakciót a Bankkártyát kibocsátó banknak bármilyen módon első ízben bejelentette, és (iii) az illetéktelen felhasználás a biztosított számla egyenlegét érinti.
  • Elektronikus fizetések védelem esetén: a Biztosítottnak a Bankkártyát kibocsátó banknál vezetett, a Bankkártyához kapcsolódóvalamely számlája terhére elektronikus úton megvalósított, Biztosított által jóvá nem hagyott fizetési művelet, feltéve, hogy az a Biztosított által kezdeményezett reklamációs eljárás ellenére nem kerül visszatérítésre.
  • Bankkártya pótlása: a Biztosított Bankkártyáinak a Biztosítottól való egyidejű ellopása, elrablása vagy a Biztosított által való elvesztése. 
  • ATM rablás: Ha Biztosítottat ATM-nél erőszakkal vagy élet vagy testi épség elleni közvetlen fenyegetéssel (i) Bankkártyával kézpénzfelvételi tranzakcióra kényszerítik, és az ATM-ből felvett készpénzzel a számlavezető pénzintézet megterhelte a biztosított számlát, vagy (ii) ha a Biztosított a Bankkártyával végzett, ATM-ből történt készpénzfelvételi tranzakció időpontjától számított 12 órán belül rablás áldozata lesz.
  • Készpénz rablás: készpénz lopás / rablás/zsebtolvajlás útján történő eltulajdonítása a Biztosítottól.

II. Személyes vagyontárgy védelem:

Személyes tulajdont vagy a munkáltató tulajdonát képező, jogszerűen a Biztosított birtokában lévő vagyontárgyak elvesztése vagy lopás, rablás vagy zsebtolvajlás útján történő jogosulatlan eltulajdonítása.
Személyes tulajdont, vagy a munkáltató tulajdonát képező, jogszerűen a Biztosított birtokában lévő SIM kártyát tartalmazó mobiltelefonnal való visszaélések, mely a mobiltelefon elvesztése, lopása, rablása vagy zsebtolvajlás útján történő jogosulatlan eltulajdonítása után következik be.

III. Digitális védelem:

  • Internetes vásárlás védelme: a Biztosított az általa interneten vásárolt árucikke(ke)t (1) sérülten, vagy (2) hiányosan, illetve egyáltalán nem kapja meg, vagy (3) nem a megrendelt árut kapja meg, vagy a törölt megrendelés, vagy az áru visszaküldése esetén a Biztosított által kifizetett összeg visszatérítése elmaradt
  • IT assisztencia: pl- e-mail beállítás, internet-kapcsolat beállítás, általános office beállítás támogatás, jogtiszta szoftver telepítés, operációs rendszer és csatlakoztatott eszközök telepítése, e-mail szinkronizáció, vírusok, kémprogramok eltávolítása. További szolgáltatások a Különös biztosítási feltételek Digitális védelem fedezet II.2.1. fejezetében olvashatók.
  • Jogi asszisztencia: a Biztosított személyiségi jogainak megsértésével, információs bűncselekményekkel, elektronikus úton kötött szerződésekkel kapcsolatos segítségnyújtás.
  • Adatmentés: a biztosított tulajdonában lévő digitális adathordozó eszközökre mentett adatok megsérülnek vagy megsemmisülnek (szoftver műszaki meghibásodása, vírus és más kártékony szoftverek, adathordozó sérülése miatt).
  • Személyazonosság és digitális védelem szolgáltatás: 10 db személyi számítógépen, illetve laptopon és 5 db mobileszközön (mobiltelefon és tablet) elérhető szoftver alapú digitális személyiséglopás elleni védelmi megoldás.

Biztosított vagyontárgy: 

I. Bankolási védelem:
A Biztosított nevére magyarországi székhellyel, vagy fiókteleppel rendelkező bank által kibocsátott betéti vagy hitelkártya, illetve ilyen bank által kibocsátott virtuális kártya (Bankkártya), illetve a Bankkártyához tartozó számla.

II. Személyes vagyontárgyak védelme:
A Személyes vagyontárgyak védelme Különös szerződési feltételeiben meghatározott elektronikai eszközökök, azok tartozékai, hangszerek, pénztárca, sporteszközök, szemüveg, személyes tárgyak, táska.

Biztosító szolgáltatása:

I. Bankolási védelem:

  • Bankkártyával való visszaélés és elektronikus fizetések védelme: a Biztosító megtéríti az olyan biztosítási eseménynek minősülő illektételen tranzakciók összegét maximum 1.000.000 Ft limitösszegig, amelyet a Biztosított által kezdeményezett reklamációs eljárás ellenére a bank nem térít meg. 
  • Bankkártya pótlása: A szolgáltatás fedezi az összes költséget, amely a Biztosítottnál a Bankkártya/Bankkártyák pótlásával és letiltásával, újbóli kibocsátásával kapcsolatban merülnek fel. Ezen költségeket a Biztosító limit nélkül vállalja. 
  • ATM rablás: A Biztosító megtéríti az elrabolt készpénz összegét és a tranzakcióhoz kapcsolódó banki díjakat, de maximum 1.000.000 Ft limitösszegig.
  • Készpénz rablás: A Biztosító megtéríti az a Biztosított által megadott bankszámlára a Biztosítottól eltulajdonított készpénz összegét, de maximum 50.000 Ft limitösszegig.

II. Személyes vagyontárgyak védelme:

  • Kulcsok, okmányok: pótlási, illetve ahhoz kapcsolódó egyéb költségek, díjak megtérítése. 
  • Külföldi asszisztencia szolgáltatás: Ha a biztosítási esemény (okmányok, kulcsok eltulajdonítása, elvesztése) külföldön következett be és a Biztosított szállásfoglalása vagy továbbutazása a dokumentumai hiánya miatt nem lehetséges, a Biztosító az alábbi szolgáltatásokat: szállás szervezése és térítése, továbbutazás szervezése és térítése a szerződési feltételekben meghatározott összeghatárig.
  • Egyéb vagyontárgyak: pótlási költség, illetve ahhoz kapcsolódó pótlási számla vagy az eredeti beszerzési számla ellenértékének térítése. Magasabb színvonalú, drágább új vagyontárgy esetén: az eredeti tárgy vételárának megtérítése. 
  • Mobiltelefonnal történő visszaélés: a Biztosított, mint előfizető terhére / költségére a SIM kártyán keresztül igénybe vett szolgáltatások árának megtérítése. Letiltással (IMEI és SIM), valamint a jogosulatlanul igénybe vett szolgáltatásokról szóló részletes kimutatásról való másolatkészítéssel összefüggő, a szolgáltatónak kifizetett költségek.

III. Internetes vásárlás esetében a Biztosító megtéríti

  • A Biztosított által igazoltan megfizetett vételárat és szállítási költséget, ha a megrendelt áru(ka)t egyáltalán nem kapja meg, és a reklamációs eljárás nem vezetett eredményre.
  • A Biztosított által igazoltan megfizetett vételárnak a le nem szállított mennyiséggel arányos részét, és a reklamációs eljárás nem vezetett eredményre
  • Hibás vagy sérült áru kézbesítése esetén, ha javítható, akkor a javítási költségeket, ha nem, akkor a megfizetett vételárat és szállítási költséget kapja a Biztosított, és a reklamációs eljárás nem vezetett eredményre.

IV. Asszisztencia szolgáltatás

  • IT assisztencia: pl- e-mail beállítás, internet-kapcsolat beállítás, általános office beállítás támogatás, jogtiszta szoftver telepítés, operációs rendszer és csatlakoztatott eszközök telepítése, e-mail szinkronizáció, vírusok, kémprogramok eltávolítása. További szolgáltatások a Különös biztosítási feltételek Digitális védelem fedezet II.2.1. fejezetében olvashatók.
  • Jogi asszisztencia: a Biztosított személyiségi jogainak megsértésével, információs bűncselekményekkel, elektronikus úton kötött szerződésekkel kapcsolatos általános jellegű jogi segítségnyújtás.
  • Adatmentés: a Különös biztosítási feltételek Digitális védelem fedezet IV.1. és 2. pontja szerinti adatok visszaállítása önrész levonásával.

A további feltételeket a Különös szerződési feltételek tartalmazzák.
 


Mire nem terjed ki a biztosítás?


1. Otthon Digitális Védelem Alap csomag

  • IT - asszisztencia: a biztosító nem szavatolja, hogy a javasolt vírusirtó a biztosított számítástechnikai eszközei tekintetében teljes védelmet nyújt.
  • Jogi asszisztencia: utólagos, a telefonos konzultációt követő egyeztetésre, nem általános jogi előírások ismertetésére.
  • További kizárások a MVM Otthon Digitális Védelem Alap ügyfél-tájékoztatója és Általános szerződési feltételei  1.1.4.1. és 1.2.4.1. fejezetében olvashatók.

2. MVM Otthon Digitális Védelem Plusz csomag

  • Bankkártya, kulcsok és hivatalos okmányok pótlása: bankkártya közvetlen letiltási, pótlási költségein túlmenő károkra.
  • Őrizetlenül hagyott tárgyak ellopására. Ha a vagyontárgyat felügyelet nélkül hagyott gépjármű utasteréből vagy gépjárművel együtt lopják el.
  • ATM-készpénzfelvétellel kapcsolatos rablás: készpénzre, amelyet nem a bankkártyával vett fel a Biztosított; a limit összegét meghaladó, bankkártyával felvett készpénzre; csalással vagy megtévesztéssel elvett készpénzre. További kizárások a MVM Otthon Digitális Védelem Alap ügyfél-tájékoztatója és Általános szerződési feltételeiben olvashatók.
  • Kártyával való visszaélés: ha a visszaélés akkor történt, mielőtt a kártyát a Biztosított átvette; ha a visszaélést a Biztosított követte el, vagy az a bank vagy a fizetési szolgáltató informatikai rendszerének hibája miatt következett be; a banki bejelentési kötelezettség késedelmes vagy nem miatti eseményre.

3. MVM Otthon Digitális Védelem Prémium csomag

  • Adatmentés: a mentést nem a Biztosító partnere végezte; az adathordozó sérülése nem használatkor következett be; az adatvesztés nem rendeltetésszerű használatból ered; az adathordozó nem a Biztosított tulajdona.

4. Digitális Védelem Platina csomag

1.    Bankolási védelem:

  • Bankkártyával való visszaélés és elektronikus fizetések védelme: ha a visszaélés akkor következett be, mielőtt a Biztosított a Bankkártyát átvette és aktiválta, a fizetési alkalmazást működtető társaság informatikai rendszerének hibája (pl. hackelés, számítógépes vírus) miatt történt a jogosulatlan fizetés, banki bejelentés késedelmes vagy nem teljesítése miatti eseményre, a Biztosított által kezdeményezni kívánt fizetési tranzakció és a bank által a mobilapplikáció push üzenetében vagy az Internet bank webes felületének SMS üzenetében visszaigazolt és megerősíteni kért tranzakció tárgya és vagy tartalma között jelentős különbség van.
  • Bankkártya pótlása: a Bankkártya elvesztése, ellopása miatt a közvetlen letiltási, pótlási költségeken túlmenő károkra, felmerülő költségekre, jogtalan használatából eredő károkra.
  • ATM rablás: készpénzre, melyet nem a Bankkártyával vett fel a Biztosított, limitösszeget meghaladó/csalással vagy elvett készpénzre.
  • Készpénz rablás: a Biztosítottól csalással vagy megtévesztéssel elvett készpénzösszegre.

Az egyéb kizárásokat a Bankolási védelem fedezet Különös szerződési feltételei I. 6., II.4., III. 6. és IV. 5. pontjai tartalmazzák. 

2.    Személyes vagyontárgy védelem:

  • Lopás, rablás esetén a rendőrségi feljelentés nem történt meg.
  • A Biztosított a biztosítási eseményben érintett vagyontárgyakat nem pótolta.
  • A Táska tartalmát képező ékszerekre és egyéb értéktárgyakra, illetve a nem Biztosított vagyontárgyakra.
  •  Nyilvános helyen, vagy őrizetlenül hagyott vagyontárgyak lopása, illetve a gépjármű utas- vagy csomagteréből zárt utastérben elhelyeztt vagyontárgyak lopása, ha azok látható helyen voltak elhelyezve.
  • Mobiltelefon-visszaélés esetén, ha az érintett mobil eszköz SIM kártyája és az eszköz IMEI száma nem került letiltásra.

Az egyéb kizárásokat a Személyes vagyontárgyak védelme fedezet Különös biztosítási feltételei 6. pontja tartalmazza. 

3. Digitális védelemfedezet:

  • Internetes vásárlás védelem: használt termékekre vonatkozó internetes vásárlás, állatok, növények, fegyver, robbanószer, élelmiszerek és romlandó áruk, és egyéb olyan árucikk, amit az Internetes vásárlás fedezet Különös biztosítási feltételek 8. pontja nevesít.
  • IT assisztencia: a Biztosító nem szavatolja, hogy a javasolt vírusirtó a biztosított számítástechnikai eszközei tekintetében teljes védelmet nyújt.
  • Jogi asszisztencia: utólagos, telefonos konzultációt követő egyeztetésre, nem általános jogi előírások ismertetésére. 
  • Adatok helyreállítás adatvesztés esetén: a vállalkozói tulajdonban lévő, vagy 10 évnél régebbi adathordozón tárolt adatok helyreállítására, az adathordozó pótlásának vagy javításának költségeire. 

Egyéb kizárásokat a Digitális védelem Különös szerződési feltételei I. 5. pontja tartalmazza.
 


Milyen korlátozások vannak a biztosítási fedezetben?


1. Otthon Digitális Védelem Alap csomag

  • IT - asszisztencia: csak telefonon és távoli hozzáférés útján nyújtja a Biztosító; egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 2 alkalommal, maximum alkalmanként 60 perces időtartamban vehető igénybe.
  • Jogi asszisztencia: telefonos tanácsadás maximum kétszer egy kockázatviselési időszakon belül, alkalmanként maximum 60 perc erejéig.
  • Személyazonosság-védelem: egy alkalommal kérheti a szolgáltatás újbóli aktiválását díjmentesen a Biztosított, ha azt a szerződés tartama alatt megszünteti.

2. MVM Otthon Digitális Védelem Plusz csomag

  • ATM-készpénzfelvétellel kapcsolatos rablás: kockázatviselési időszakon belül egy egy biztosítási eseményből eredően nyújt szolgáltatást a Biztosító.
  • Kártyával való visszaélés: egy kockázatviselési időszakon belül egy biztosítási eseményből eredően nyújt szolgáltatást a Biztosító.

3. MVM Otthon Digitális Védelem Prémium csomag

  • Adatmentés: a szolgáltatás igénybevétele 30 napos várakozási időhöz kötött.

4.  Digitális Védelem Platina csomag

1.Bankolási védelem:

  • Bankkártyával való visszaélés és elektronikus fizetések védelme: Egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 1 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást, melynek maximális értéke 1.000.000,-Ft.
  • Bankkártya pótlása: Egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 1 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást. 
  • ATM rablás: Egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 1 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást, melynek maximális értéke 1.000.000,-Ft.
  • Készpénz rablás: Egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 1 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást, melynek maximális értéke 50.000,-Ft.

2. Személyes vagyontárgy védelem:

  • Egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 2 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást, melynek összesített maximális értéke 1.000.000,-Ft, amely limitbe az alább kifejtett allimitek beleszámítanak.  
  • Elektronikai eszközök és azok tartozékai esetén a maximális szolgáltatási összeg 300.000,-Ft, elvesztése esetén 100.000,- Ft.  
  • A Tartozékok esetében elvesztés esetén, illetve amennyiben nem a biztosítási eseményben érintett Elektronikai eszköz tartozékát képezte, illetve az értéke nem éri el legalább a 15.000,-Ft-ot, abban az esetben a Biztosító nem nyújt szolgáltatást.
  • Egyéb vagyontárgyak elvesztése esetén a maximális szolgáltatási összeg 100.000,-Ft egy biztosítási eseményre, kivéve a Piperecikk melyre elvesztés esetén nem nyújt szolgáltatást. 
  • Mobiltelefonnal történő visszaélés esetén a mobiltelefon elvesztése során bekövetkezett káreseményre a maximális szolgáltatási összeg 100.000 Ft, mely egy biztosítási eseményre vonatkozik.
  • Külföldön történt káresemény esetén, és a Biztosított szállásfoglalása vagy továbbutazása a dokumentumai hiánya miatt nem lehetséges, a szállás és a továbbutazás költségeit a Biztosító legfeljebb összesen 200.000 forint összeghatárig vállalja biztosítási eseményenként.
  • Kulcsok, okmányok elvesztése, esetében a maximális szolgáltatási összeg 100.000,- Ft egy biztosítási eseményre. Az elveszett/eltulajdonított okmányok pótlása esetén a költségátalány 5.000,- Ft (tekintet nélkül az okmányok számára). 

3. Digitális védelem fedezet:

  • Internetes vásárlás védelem: egy kockázatviselési időszak belül legfeljebb 1 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást, melynek összesített maximális értéke 1.000.000,-Ft, kivéve az Internetes vásárlás védelem Különös szerződési feltételek 3.2.2. pont szerinti esetet (maximum 100.000 Ft).
  • IT asszisztencia: csak telefonon és távoli hozzáférés útján nyújtja a biztosító, egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 3 alkalommal, alkalmanként maximum 60 perces időtartamban vehető igénybe.
  • Jogi asszisztencia: telefonos tanácsadás, egy kockázatviselési időszakon belül legfeljebb 3 alkalommal, alkalmanként maximum 60 perces időtartamban vehető igénybe.
  • Adatok helyreállítása adatvesztés esetén: egy kockázatviselési időszak belül legfeljebb 1 biztosítási esemény bekövetkezése esetére vállal szolgáltatást, melynek maximális értéke 250.000 Ft, 10%, de minimum 10.000 Ft önrész levonásával.

Hol érvényes a biztosításom?


A biztosítási szolgáltatás világszerte érvényes, kivéve, ahol a Különös Biztosítási Feltételek másként szabályozzák.

Digitális Védelem Platina csomag: Magyarország területén belül és kívül, korlázott szolgáltatás érhető el Fehéroroszország, Krím, Donyeck és Luhanszk régiók, Herszon és Zaporizsia régiók, Irán, Észak-Korea, Oroszország, Venezuela, Burma, Afganisztán és Szíria területén.


Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban? Hol jelenthetem be a bekövetkezett biztosítási eseményt?


A Biztosított a csatlakozási nyilatkozat megtételekor köteles a biztosítás elvállalása szempontjából minden olyan lényeges körülményt a Biztosítóval közölni, amelyeket ismert, vagy ismernie kellett, de legalább azokat, amelyekre a Biztosító írásban kérdéseket tett fel.

Az Otthon SOS Digitális Védelem biztosítás bármely módozata szerint bekövetkezett biztosítási esemény bejelentésére szolgáló, 24 órán keresztül elérhető telefonszám a következő: +36 1 465 3689.

A szükséges felvilágosításokat meg kell adni, és lehetővé kell tenni a bejelentés és a felvilágosítások tartalmának ellenőrzését. A szolgáltatási igény bejelentésekor szükséges dokumentumok listáját a biztosítási Termékismertető, valamint az Általános és Különös Szerződési Feltételek tartalmazza.

Az asszisztencia-központ címe: Europ Assistance Magyarország Kft., 1132 Budapest, Váci út 36–38. 


Mikor és hogyan kell fizetnem?


A biztosítás rendszeres díjfizetésű. A biztosítási díj összegét a Szerződő a Biztosított részére az energiaszolgáltatási díjról kiállított számláján írja elő, amelyet a Biztosított a számla alapján megfizet a Szerződő részére. A biztosítás díja a kockázatviselés kezdetének napján, majd havonta, a kockázatviselés napjával naptárilag megegyező napon válik esedékessé.


Mikortól meddig tart a kockázatviselés?


Kockázatviselés létrejötte: írásban vagy szóban tett csatlakozási nyilatkozattal csatlakoztak a csoportos biztosításhoz

a) a Biztosított a Szerződő ügyfélszolgálati irodáiban található csatlakozási nyilatkozat aláírásával és a Szerződőnek való átadásával,

b) a Közvetítő call centeres ügyfélszolgálatán,

c) telefonon szóban tett nyilatkozatban,

d) a Szerződő honlapján online módon tett csatlakozási nyilatkozat által.

Biztosítási időszak: a kockázatviselés kezdetétől számított egybefüggő 12 hónapos időszak.

A kockázatviselés megszűnése:

a) a csoportos biztosítási szerződés megszűnése esetén annak megszűnésével egyidejűleg,

b) a Biztosított Szerződővel kötött energiaszolgáltatási szerződéses jogviszonya megszűnik, vagy a felhasználási hely az energiaszolgáltatási vagy hálózathasználati szerződés megszegése miatt kikapcsolásra kerül,

c) ha a Biztosított és a Szerződő között megszűnik, szüneteltetésre kerül a havi energiaszolgáltatási díj számlázása, illetve előre fizetős mérő kerül felszerelésre,

d) a Biztosítottnak a biztosítotti nyilatkozaton megadott hozzájárulásának visszavonása esetén az erre irányadó rendelkezésekben megnevezett határidőben,

e) a biztosítási díjra vonatkozó fizetési késedelem esetén, az esedékességtől számított hatvanadik nap elteltével.


Hogyan szüntethetem meg a szerződést?


Távértékesítés keretében történt csatlakozás esetében a Biztosított a biztosítási feltételek kézbesítését követően (ellenkező bizonyításig a kézhezvétel napjának a kiküldés napját követő 4. nap tekintendő) a szerződést indokolás nélkül azonnali hatállyal felmondhatja (14 nap).

Egyéb esetekben a biztosítás 30 napos felmondási idővel az aktuális számlázási időszak végére felmondható a Szerződőhöz küldött írásbeli nyilatkozattal (ugyfelszolgalat@mvm.hu).