Y generációs vagyok. Szükségem van életbiztosításra?

Y generációs vagyok. Szükségem van életbiztosításra? Kik tartoznak pontosan az Y generációhoz? Mi jellemző rájuk, mi érdekli őket? A Google szerint az 1981–1996 között születettek tartoznak ehhez a generációhoz, ők a milleniálok. Ennek alapján egyből pörögnek a fő jellemzők: tudatos, gyakorlatias, előre tervező „kis” techguruk…

A tudatos Y-onok

Ez az első generáció, amelynek tagjai akkor születtek, amikor az internet már abszolút jelen volt az átlagember mindennapjaiban. Fogalmazhatunk úgy is, hogy az anyatejjel is ezt szívták magukba. Emiatt bármilyen ismeret, információ megszerzése a digitális csatornákon keresztül teljesen természetes számukra, a kommunikáció a világ bármely pontjával könnyűszerrel megoldható. Rutinszerűen használják a social media platformjait, de mégis abszolút tudatosan. Többet mutatnak ugyan magukból, mint a korábbi generáció tagjai, mégis szűrik a kiadott információkat. Tudják, hogy az internet nem felejt. Csak azért, mert jó buli, nem posztolnak, látják, tudják a privát élet határait. Ez a tudatosság megvan a saját jövőjüket, munkájukat illetően is. Dolgoznak a siker, a kitűzött célok elérése érdekében, a karrier azonban kevésbé, a saját vállalkozás, a „magad ura” sokkal jobban motiválja őket. Egészség tekintetében is sokkal tudatosabbak, mint a korábbi generációk tagjai. Betudható ez a határtalan információáramlásnak is, amely éri őket az internet világából, hiszen sokkal jobban figyelnek a helyes étkezésre, a rendszeres mozgásra, mivel ezek a témák biztosan megtalálják őket az éterben. Azonban bármennyire egészségtudatosak, mégis előfordulhatnak problémák, amikor is fontos a gyors és hathatós, de mégis lehetőleg modern beavatkozás. És mit tesznek ilyenkor? Mérlegelnek és döntenek, mindezt gyorsan.

Fiatalok egyeztetnek

Döntés: biztonság, innováció

Mivel egy részük találkozott élete során egy fájdalmas gazdasági válsággal, hallottak már háborúról, menekülésről, és mivel a világ és az életfeltételek akaratuk ellenére folyamatosan változnak körülöttük, ezért az egyik legnagyobb kincs számukra a biztonság. Annyi információhoz juthatnak hozzá, amennyihez csak akarnak, ezért minden döntésük előtt élnek is ezzel a lehetőséggel. Kutatnak, mérlegelnek a racionális és a számukra legjobb döntés meghozatala érdekében. Mindent megvizsgálnak: mit veszek, kitől/mitől veszek, ár-érték arányban a legjobbat veszem-e, megfelel-e a kor elvárásainak, képes-e a fejlődésre az adott termék vagy szolgáltatás, mennyire biztos szereplő a piacon a szolgáltató? Minden érdekli őket, és bármit képesek mérlegelni. Fontos számukra, hogy az általuk keresett termék vagy szolgáltatás innovatív legyen, hogy rugalmas lehetőségekkel legyen felvértezve, hogy fogyasztóként, felhasználóként az idő előrehaladtával se érezzék magukat belekényszerülve egy már elavult rendszerbe, szolgáltatásba, de fontos számukra a fenntarthatóság is. Az is szempont, hogy az adott terméket vagy szolgáltatást hol tudják megvenni, az élő szerződést hol és milyen rugalmasan tudják módosítani, az milyen online felületeken érhető el, azok mennyire informatívak. 

Fiatalok kint ülnek az utcán

Biztosítók, biztosítások és az Y generáció

A biztosítások és a biztosítók nem keltenek pozitív élményt az Y generáció tagjaiban. Ezen bizony dolgoznia kell minden biztosítónak. Az innovatív ötletek, a fejlett, mutatós, jól kezelhető platformok, az információ teljessége, a cég megbízhatósága azonban előmozdítja a pozitív döntést. A fiatalok racionálisak, tisztában vannak a dolgok következményeivel, tudják, hogy a biztosítások szükségesek. Már csak tudni kell hatni rájuk. 
Külföldi kutatások készültek 22 országban, köztük Magyarországon is, amely során felmérést végeztek kifejezetten a Y generációhoz tartozó fiatalok körében. A kutatás során kiderült, hogy az ehhez a korosztályhoz tartozók második legnagyobb aggálya Magyarországon a gyors egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés nehézsége. Ebből adódóan is ismerik a biztosítások, a különböző pénztárak előnyeit, fontosságát. A biztosítások közül elsőbbséget élveznek körükben az élet-, egészség- és baleset-biztosítások. Tudatos jelen- és jövőképük pedig – bármennyire is furcsa – a biztosítók malmára hajtja a vizet, de nagyon fontos számukra a JÓ termék, szolgáltatás, az ő nyelvükön szóló kommunikáció. Bármennyire negatív élmény számukra – és persze mindenki számára – a halál gondolata, racionalitásuk nem engedi feledtetni, hogy ez elkerülhetetlen. Elkerülhetetlen a család és saját vonatkozásukban is. Az életük során bekövetkező, akaratukon kívüli gyors változások – sok esetben a kényszerből kiszámíthatatlanná váló üzleti és magánélet – hatására, ahol lehetőségük van, bebiztosítják magukat a „meglepetések” ellen. Egyre fontosabb számukra is, hogy legyen valamilyen megtakarításuk a különböző élethelyzetekre, amellyel előrelátóan gondoskodhatnak magukról vagy szeretteikről. 

A családjukban már az sem tabu, hogy bizonyos életkorban olyan érzékeny témáról is beszélgessenek, mint az elmúlás. Racionális gondolkodásuk miatt, és mivel a jövő váratlan eseményeire igyekeznek felkészülni, előnyben részesítik az életbiztosításokat, amelyek lehetőség szerint személyre szabhatók. Ezeknek a feltételeknek is megfelel Otthon Harmónia kockázati életbiztosításunk, amellyel azoknak az ügyfeleinknek kínálunk megoldást, akik szeretnék a családjuk, szeretteik számára legalább azt az anyagi veszteséget enyhíteni, amelyet egy közeli hozzátartozó elveszítése jelent. Az Otthon Alkony kegyeleti életbiztosítással pedig a végtisztesség anyagi fedezetéről a Biztosító gondoskodik majd, és ha a biztosított kedvezményezettet jelöl meg, akkor a hagyatéki eljárást sem kell kivárni. Mindkét biztosítás személyre szabható, három biztosítási összeg közül lehet választani, biztosítható egy vagy akár két fő is, biztosítottanként akár más-más kedvezményezett megjelölésével is.